Vanliga frågor

Varför får jag inget verifieringssmail när jag skapar ett konto? 

Kontrollera gärna en extra gång att du stavar e-postadressen rätt när du skapar ditt konto. En felstavad e-postadress kan vara orsaken till uteblivet verifieringsmail. Om så är fallet behöver du skapa ett nytt konto.

En annan orsak kan vara att din e-postklient markerar verifieringsmailet som skräppost, så kontrollera att det inte hamnat i skräpkorgen. Mailet skickas direkt när du registrerar ditt konto men det kan hända saker på vägen som gör att det ibland dröjer. Har du inte fått mailet efter flera timmar är du välkommen att höra av dig till supporten och få hjälp att aktivera ditt konto manuellt.

 

Vad gör jag om jag glömt mina inloggningsuppgifter?

För att kunna återställa ditt lösenord behöver du oftast komma ihåg åtminstone ditt användarnamn och e-postadress som användes för att skapa kontot. Då kan du gå till inloggningssidan och följa instruktionerna för att återställa lösenordet. Om du saknar användarnamnet och/eller e-postadressen är du välkommen att höra av dig till supporten så hjälper vi dig med de uppgifterna.

 

Jag kommer inte vidare till nästa steg i ansökan – varför?

Kontrollera att du fyllt i alla obligatoriska fält och att fälten är korrekt ifyllda. Obligatoriska fält är oftast markerade med en * och ett felmeddelande visas när du inte fyllt i dem korrekt. Datumfält och summor måste anges i det format som står som exempel i eller ovanför fältet, oftast endast siffor, inga valutaenheter, skiljetecken eller mellanslag.

 

Jag kan inte lämna in min ansökan i sista steget – varför?

Kontrollera att du kryssat i godkännandet av villkoren som finns längst ner innan du klickar på Lämna in. Du kan inte lämna in förrän du godkänt villkoren.

Kontrollera också att alla steg är korrekt ifyllda och att inga obligatoriska fält är tomma. Du kan enkelt se om din ansökan är komplett med hjälp av färgmarkeringarna i den övre menyn. Alla steg är då ansökan påbörjas grå, men då ett steg är färdigt blir fliken grön. Först när samtliga fält är korrekt ifyllda och alla flikar är gröna kan man lämna in ansökan.

Om du fortsatt att arbeta med en ansökan som påbörjats i en avslutad ansökningsperiod, till exempel förra året, så kan du heller inte lämna in den. Du behöver då öppna en ny ansökan som är giltig för den pågående ansökningsperioden.

 

Hur vet jag att mina bilagor är med i ansökan?

Så länge du inte får ett felmeddelande om att en fil inte blev uppladdad så är den med. Den lilla ikon av ett dokument som du ser i ansökan betyder att din fil har bifogats, även om du inte kan se bilagans innehåll i ditt dokument. 

 

Varför kan jag inte se mina bilagor i förhandsvisningen?

I förhandsvisningen visas endast filnamnet på de dokument du bifogat. Stiftelsen kommer däremot att kunna öppna dina dokument och se innehållet i dem. Så länge du ser filnamnet i förhandsvisningen kan du vara säker på att dina bilagor kommer med i ansökan när du lämnar in.

 

Hur vet jag att min ansökan verkligen har kommit till stiftelsen?

Min sida kan du under fliken Inlämnade ansökningar se de ansökningar som du lämnat in. När en ansökan ligger där, finns den tillgänglig för stiftelsen.

 

Min påbörjade ansökan är helt tom – vad är fel?

All information som skrivits in korrekt sparas av systemet. Fält som innehåller felaktigt information såsom otillåtna tecken, för många tecken etc rödmarkeras och innehållet sparas inte. Om du påbörjat en ansökan och den tycks vara helt tom - kontrollera att du öppnat den påbörjade ansökan och inte klickat på en ny. Om problemet kvarstår, kontakta den tekniska supporten.

Mer information

Har du ytterligare frågor kring ansökningssystemet?

Kontakta då ansökningssupport:

digiPlant AB

support@sbsmanager.se

010-138 88 29